|
Post by bm4 on Dec 27, 2004 19:13:13 GMT -5
Jó sokan csak lefoglalják mások lehetõségeit, és bosszantó, hogy nincsenek olyanok, akik kiszûrnék ezeket. Puskázás, magolás, rögtönzés (akarat), és nem hozzáértés stb., és mégis bármit elvégeznek, és szépen találkozunk velük az élet számos területén: béna tervezõ, elvtelen elõadó, tehetségtelen médiás stb.
|
|
|
Post by bm4 on Dec 27, 2004 19:15:54 GMT -5
Elég beleolvasni a sok "okos", felsõoktatási intézményben senyvedõ bloggernek az irományaiba...
|
|
|
Post by gergoagore on Dec 28, 2004 14:29:35 GMT -5
Azért az ilyen embereket valakinek fel kell venni dolgozni az adott céghez. A egészségügyben is sok olyan dolgozóval találkoztam, aki a beteg hátrányára csak azzal foglalkozott, hogy vége legyen a mûszaknak és mehessen haza, de elötte ne keljen megszakadnia a munkától.
|
|
|
Post by bm4 on Dec 29, 2004 6:16:06 GMT -5
Hát ez az, teljesen tele minden dilettánssal.
|
|
|
Post by rolcsita on Dec 29, 2004 9:32:28 GMT -5
Sajnos ez magyar népbetegség: rüheljük a munkát, a tanulást, mindent, amit kötelezõ jelleggel el kell végezni. Nem kell nagyon messzire menni Magyarországtól nyugati irányba ahol ez máshogy van, ahol az emberek szeretnek dolgozni, felfogják ésszel, hogy ha ellopnak valamit - akár csak az államtól is - akkor azzal saját maguk ellen tesznek. Elegem van már a sok hülye ostoba nemzeti büszkeségébõl munkakerülésébõl, kicsinyes egoizmusából. III. Károly és Mária Terézia jut róluk mindig eszembe: ahogy ez a két zseniális politikus uralkodó vezette az orruknál fogva a magyar nemességet, hát az nem semmi volt. Õk ismerték minden gyengéjét a magyarnak: és sajnos azóta sem tanultunk semmit, pont ugyanolyan manipulálható, buta tömeg vagyunk, mint abban az idõben. Csak akkor legalább mindig volt egy pásztor, aki tudta merre kell vezetni a nyájat...
|
|
|
Post by bm4 on Dec 29, 2004 11:22:00 GMT -5
Egyetértek! * De még az igazsághoz hozzátartozik, hogy nekem sincs túl sok iskolai végzettségem, ez az én felelõsségem (vagy másé?), remélem, nem a kisebbségi komplexus mondatja velem az iskolarendszer gyengéit, fõleg magasabb helyeken. * Magyar mirólunk nekem is fura véleményem van. Mert a gõg és az önbizalomhiány együtt jelen van. Befolyásolhatóságot (önbizalomhiányt) Te mondtad, én meg a gõgöt, az állandóan emlegetett szürkeállományt, a matematikai tudományt, a rendszerváltásban vélt vezetõ helyet, a vidám barakkot stb., de mégis a nagy nemzetközi áttörés elmarad. -- Ellenpéldára ott van Japán, amely ország képes volt a szellemi erõt anyagi és presztízstõkévé változtatni a nemzetkozi piacon.
|
|
|
Post by bm4 on Dec 29, 2004 11:33:50 GMT -5
És azért emlegetem az oktatási rendszert, mert ott kellene elkezdeni a változást, és nem arra gondolok, hogy egy-egy pedagógusnak vagy iskolának volna szükség más hozzáállásra, hanem szerkezetében, ideológiájában, céljaiban, minõségéban az egész országos rendszernek, amihez elsõsorban politikai majd szakmai, miniszteri döntés kell. Mert a szülõ, a család védtelen, olyan, amilyen, a körnéyk, a megelõzõ családi neveltetés, behatás behatárol (szocializáció), és hiába, nincs már mit tenni, vagy nem sokat lehet. -- Az oktatásnak van meg a maga tudományos felelõssége, az oktatás nem mondhatja, hogy nehezek voltak a családi körülményei, vagy hogy nincs meg a kellõ ismerete, tudományos alapja. Persze, a pénz kérdés itt is, de szerintem nem az a fõ probléma, sõt, mint mondtam korábban, ki lehetne rúgni egy csomó töketlen hülyét, akik csak foglalják az erõforrásokat: ezek protekciósok, meg tehetségtelen magolók stb., vagy ezek egyvelegei. KI VELÜK AZ EGYETEMEKRÕL !
|
|
|
Post by gergoagore on Dec 29, 2004 14:53:35 GMT -5
Azért nem kéne az amerikai rendszerig eljutni az oktatásban!
|
|
|
Post by rolcsita on Dec 29, 2004 15:53:44 GMT -5
Azért nem kéne az amerikai rendszerig eljutni az oktatásban! Mire gondolsz Gergõ? Fejtsd ki ezt bõvebben!
|
|
|
Post by gergoagore on Dec 29, 2004 16:09:50 GMT -5
Mire gondolsz Gergõ? Fejtsd ki ezt bõvebben! Mindig arról beszélnek, hogy ott mennyire le van egyszerüsítve az oktatási rendszer és könnyen elvégezhetõk az alacsony színvonalú iskolák.
|
|
|
Post by rolcsita on Dec 29, 2004 17:09:22 GMT -5
Az elhíresült PISA felmérésrõl egy kis történet/adalék, amely a magyar és a nyugati középiskolák közötti különbségeket mutatja. Az egyik példa, amelyet 9. osztályos (15 éves) tanulóknak tettek fel, így szólt: A pizzériában két méretben lehet pizzát vásárolni: az egyik 24 cm-es átmérõjû, és 600 Ft-ba kerül, a másik 28 cm-es és 700 Ft-ba kerül. Melyiket éri meg megvenni? A magyar válaszadók nagy része képtelen volt válaszolni helyesen levezetve a megoldást. Nem tudtak a szöveges feladatból adatokat levezetni, nem ismerték fel, hogy itt egy-egy kör területét kell kiszámolni majd azt, hogy melyik pizza 1 négyzetcentiméteréért mennyit kell fizetni. Az amerikai középiskolás játszva oldotta meg ezt, a koreairól, svájciról nem is beszélve. A mai magyar középiskolában megutáltatják a tanulókkal a matematikát. Felkerül kilencedik osztályba, és elkezdik logaritmus-azonosságokkal, függvény-transzformációkkal, másodfokú egyenletek determinánsával és egyéb halálunalmas, és önmagában, gyakorlati példák nélkül borzaztóan nehéz matematikai problémákkal tömni a fejüket. Ahelyett hogy gondolkodni tanítanák õket; arrra, hogyan használhatná a valós életben az órán megszerzett tudását. Nehéz dolog ez, mert az önmagától teljesen elszállt középiskolás oktatásnak kéne rádöbbenie: õk nem csinálják jól a dolgokat, nekik van szükségük egy gyökeres szemléletváltásra. Ugyanis az alsós a matekórán megszerzett tudományát még minden gond nélkül tudja használni. Ha meglát egy szöveges feladatot (a saját tudászintjén) bármikor ki tudja belõle az adatokat gyûjteni, megoldási tervet készíteni, kiszámolni az eredményt. Csak késõbb rontják el õket...
Bocs, hogy szakmáztam egy kicsit, ma ez egy ilyen nap, a hosszabb postok napja.
|
|
|
Post by bm4 on Jan 2, 2005 10:40:36 GMT -5
Én mindig a történelemoktatás szerkezetén méltatlankodom, hogy azt sem a logika szerint tanítják és kérik számon, hanem adatalapon, ami óriási hiba.
|
|